Κ

Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου Γιάννουλης Λάρισας της Ιεράς Μητροπόλεως Λαρίσης & Τυρνάβου

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

Στην Αρχή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής

Βρισκόμαστε ήδη στην πρώτη ημέρα της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Χθες το απόγευμα τελέσαμε τον πρώτο Κατανυκτικό Εσπερινό, τον Εσπερινό της συγγνώμης. Τόσο στην Κυριακή Προσευχή, το Πάτερ ημών, όσο και στα λόγια του Κυρίου μας στο Ευαγγέλιο της Κυριακής της Τυρινής, ορίζεται ως προϋπόθεση της Θεϊκής συγγνώμης, η συγχώρεση μεταξύ των ανθρώπων.

Αν ολόκληρη η περίοδος του Τριωδίου θεωρηθεί ως Ναός, θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε την περίοδο από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου ως και την Κυριακή της Τυρινής ως Πρόναο-Νάρθηκα, από την Καθαρά Δευτέρα ως την Κυριακή των Βαΐων τον Κυρίως Ναό και τη Μεγάλη Εβδομάδα ως το Ιερό Βήμα.

Η Αγία μας Εκκλησία μας εισάγει σταδιακά στην περίοδο αυτή, με σταθερή κατεύθυνση προς το κορυφαίο γεγονός της Πίστεώς μας, την Ανάσταση του Χριστού. Στον θεωρητικό αυτό «Πρόναο» της περιόδου του Τριωδίου, ακούσαμε ότι ο Θεός δίνει τη χάρη Του στους ταπεινούς, αποδοκιμάζει τον φαρισαϊκό τρόπο προσευχής και επιδοκιμάζει την προσευχή του τελώνη. Ακούσαμε ότι ο Θεός είναι ο Φιλεύσπλαχνος Πατέρας, που αναμένει τη μετάνοια του Ασώτου υιού. Ο Θεός είναι και ο αδέκαστος Κριτής, από τον οποίο θα κριθούν όλοι κατά τα έργα τους. Ακούσαμε ότι η ανυπακοή των Πρωτοπλάστων οδήγησε στην απώλεια του Παραδείσου και ότι νηστεία, η προσευχή, η συγχώρεση και η ελεημοσύνη, συστήνονται από τον Κύριό μας Ιησού Χριστό ως μέσα σωστικά.

Το στάδιο των αρετών άνοιξε, και ο καθένας μας, ανάλογα με την κατάστασή του και τις δυνατότητές του, καλείται να προετοιμαστεί κατάλληλα, για να φθάσει να προσκυνήσει και να βιώσει τα Πάθη, το Σταυρό, την Ταφή και την Ανάσταση του Κυρίου μας.

Δεν είμαστε μόνοι μας σε αυτή την πορεία και τον πνευματικό και σωματικό αγώνα. Ο Χριστιανός δεν είναι ποτέ μόνος του, αφού είναι μέλος της Εκκλησίας, που την καθοδηγεί το Πνεύμα το Άγιο. Η Εκκλησία μας φρόντισε ώστε οι πιστοί να ενισχύονται συνεχώς σε όλη αυτή τη διαδρομή προς το Πάσχα μέσα από τη Θεία Λατρεία, τη Θεία Ευχαριστία, τις ιδιαίτερες ακολουθίες της περιόδου, τα ευαγγελικά, αποστολικά και παλαιοδιαθηκικά αναγνώσματα.

Τις απογευματινές ακολουθίες διατρέχει η ικεσία «Κύριε των Δυνάμεων μεθ” ημών γενού» και η βεβαιότητα ότι ο Θεός είναι μαζί μας «Μεθ” ημών ο Θεός». Με τις Θείες Λειτουργίες του Ιερού Χρυσοστόμου και του Μεγάλου Βασιλείου και τη Λειτουργία των Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων δίνεται η δυνατότητα της Θείας Μεταλήψεως,που προϋποθέτει βέβαια την κατάλληλη προετοιμασία. Νυχθημερόν, στο Μεσονυκτικό, στον Όρθρο, στις Ώρες, στον Εσπερινό, στο Μεγάλο και Μικρό Απόδειπνο παρακαλούμε ακατάπαυστα τον Κύριο και Δέσποτα της ζωής μας, να μας δώσει πνεύμα σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής και αγάπης και τη δωρεά να βλέπουμε τα δικά μας πταίσματα και να μην κατακρίνουμε τους αδελφούς μας.

Υμνώντας την Παναγία μας στις ακολουθίες των Χαιρετισμών, αναθέτουμε σε Εκείνη όλη μας την ελπίδα γιατί είναι η Μητέρα του Θεού, η ανύμφευτος Νύμφη, η Πλατυτέρα των Ουρανών.

Κάθε Κυριακή το φρόνημα των Χριστιανών ενισχύεται, την Α” Κυριακή των Νηστειών, με τον Θρίαμβο της Ορθοδοξίας και την νίκη κατά των αιρέσεων, τη Β” Κυριακή, με τη θεολογική μορφή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, την Γ” Κυριακή, με τον Τίμιο Σταυρό, που τίθεται προς προσκύνηση στο μέσο της Μεγάλης Σαρακοστής, την Δ” Κυριακή, με τον τρόπο της πνευματικής αναβάσεως, τον οποίο αναπτύσσει ο Όσιος Ιωάννης ο Σιναϊτης, συγγραφέας της Κλίμακος, και την Ε” Κυριακή, με τη νίκη κατά της αμαρτίας στο πρόσωπο της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας.

Η ζοφερή πραγματικότητα που υπάρχει γύρω μας, δεν εξορκίζεται και δεν νικιέται με την ουτοπία και με ευχολόγια, ούτε με επίγειους σωτήρες και νοθευμένες διδασκαλίες, αλλά με τη βίωση του Μυστηρίου της Εκκλησίας μας. Κάθε φορά που η καμπάνα σημαίνει, υπενθυμίζει και προσκαλεί στο χώρο της σωτηρίας, Υπενθυμίζει το Βάπτισμα και το Χρίσμα που λάβαμε, ώστε να έχουμε τη δυνατότητα της συμμετοχής στα Μυστήρια και τις Ιερές Ακολουθίες. Υπενθυμίζει ότι η ζωής μας είναι δώρο Θεού και ο χρόνος που μας χαρίζεται, πρέπει να εκλαμβάνεται ως καιρός μετανοίας.

Ζητώντας ο αδελφός από τον αδελφό συγχώρεση για την περίοδο που αρχίζει, ευχόμαστε  ο Άγιος Θεός με τις πρεσβείες της προστάτιδός μας Υπεραγίας Θεοτόκου και όλων των Αγίων , να μας αξιώσει να αγωνιστούμε τον καλόν αγώνα, να ολοκληρώσουμε τον δρόμο της νηστείας, και να φθάσουμε να προσκυνήσουμε την Αγία Ανάσταση.
π.Ι.Κ

Καλή Σαρακοστή!!


Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου 2015

Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή στην Ενορία μας.


Με την χάρη του Θεού εισερχόμεθα στο κατανυκτικό στάδιο της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής, της περιόδου που προετοιμάζει τον πιστό Χριστιανό να ζήσει το πάθος και την δοκιμασία που υπέστει  ο Ιησούς Χριστός διά του Σταυρικού Θανάτου. 
 Η Ενορία μας, μέσα από τις Κατανυκτικές Ακολουθίες θα ανοίξει τον δρόμο στα πιστά τέκνα Της, τους Ενορίτες να ενωθούν με τον Χριστό και να μετέχουν της λατρευτικής ζωής.
 Την Κυριακή της Τυρινής, στις 5 το απόγευμα,θα τελεστεί ο Κατανυκτικός Εσπερινός της Συγχωρήσεως στον Ναό μας και στις 6.30 θα τελεστεί στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγ.Αχιλλίου, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαρίσης και Τυρνάβου κ.κ. Ιγνατίου.
Κάθε απόγευμα στις 5 θα τελείται το Μ.Απόδειπνο, εκτός της Τετάρτης που θα τελείται Εσπερινή Προηγιασμένη στις 6 και της Παρασκευής που θα τελείται το πρωί, 7.30-9.00.
Από την Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου και για 5 Παρασκευές, στις 7.30 το απόγευμα, θα τελούνται οι Στάσεις των Χαιρετισμών προς την Υπεραγία Θεοτόκο.
Την Πέμπτη της Τυρινής 26 Φεβρουαρίου, από της 4 το απόγευμα ο π.Αχίλλιος  θα εξομολογεί στον Ναό μας περιμένοντας τους πιστούς που θέλουν να προσφέρουν τις αμαρτίες τους στο Θεό για να λυτρωθούν και σωθούν.
  
Η Φιλανθρωπική κίνηση της Ενορίας μας 
" ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ", θα έχει Έκθεση Χριστιανικού υλικού και λαμπάδες για το Πάσχα στο προαύλιο του Ναού προς ενίσχυση μίας νέας προσπάθειας ανθρώπων που αγαπούν την Ενορία και θέλουν να βοηθήσουν τον συνάνθρωπο, ζητώντας την υποστήριξη και την αγάπη όλων.

Ας προσπαθήσουμε φέτος, αυτές τις Άγιες ημέρες, να έρθουμε κοντά στο σπίτι μας το στοργικό που είναι η αγκαλιά της Εκκλησίας και να βιώσουμε το μεγαλείο της πίστεώς μας μέσα από την Κατανυκτική και Λατρευτική ζωή της Ενορίας μας.
 ΚΑΛΟΝ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ. 

Η Μνήμη της Αγίας Φιλοθέης

Ἀπολυτίκιον Αγίας Φιλοθέης.
Ἦχος πλ. α’. Τὸν συνάναρχον Λόγον.
Ἀθηναίων ἡ πόλις ἡ περιώνυμος Φιλοθέην τιμᾷ τὴν ὁσιομάρτυρα καὶ ἀσπάζεται αὐτῆς τὸ θεῖον λείψανον, ὅτι ἐβίωσε σεμνῶς καὶ μετήλλαξε τὸ ζῆν ἀθλήσει καὶ μαρτυρίῳ, καὶ πρεσβεύει πρὸς τὸν Σωτῆρα, διδόναι πᾶσι τὸ θεῖον ἔλεος.

Την Ιερά Μνήμη της Αγίας Φιλοθέης της Αθηναίας της και προστάτιδος του Φιλανθρωπικού έργου , εόρτασε και τίμησε με τον πρέποντα σεβασμό και τιμή η Ενορία μας, τελώντας Ιερά Αγρυπνία την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου το βράδυ με Αρτοκλασία και το κόλλυβο της Αγίας. Η Ιερά Αγρυπνία ξεκίνησε στις 8 το βράδυ και ολοκληρώθηκε γύρω στη 1:30 μετά τα μεσάνυχτα. Οι πιστοί που τίμησαν την Αγία προσήλθαν με αγάπη και πίστη στο σεβάσμιο πρόσωπο της  και προσκύνησαν τεμάχιο του Ιερού Λειψάνου Της που βρίσκεται μόνιμα στον Ιερό μας Ναό.









 Με το καλό να μας αξιώσει η Αγία να εορτάσουμε και την επόμενη χρονιά την χάρη της. Χρόνια Ευλογημένα!!

Παρασκευή, 13 Φεβρουαρίου 2015

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ

  ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ

     ΠΡΟΣ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΑΓ.ΦΙΛΟΘΕΗΣ


Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Από 8:00-1:00

Θα εκτεθεί τεμάχιο Ιερού Λειψάνου της Αγίας προς Αγιασμό των πιστών.


Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

Ευχέλαιο στην Ενορία μας.


Την Τρίτη 17 Φεβρουαρίου στις 5 το απόγευμα, θα τελεστεί στην Ενορία μας το Ιερό Μυστήριο του Ευχελαίου προς ευλογία των πιστών για την έναρξη της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής. 
Κατά την διάρκεια του ευχελαίου θα εκτεθούν προς προσκύνηση Ιερά Λείψανα Αγίων που έχει ως Ιερό Θησαυρό η Ενορία μας.

Τετάρτη, 11 Φεβρουαρίου 2015

Τα Ψυχοσάββατα

image_gallery
Μεσα στην ιδιαίτερη μέριμνά της για τούς κεκοιμημένους η αγία Ορθόδοξη Εκκλησία μας έχει καθορίσει ξεχωριστή ημέρα της εβδομάδος γι’ αυτούς.
Όπως η Κυριακή είναι η ημέρα της αναστάσεως του Κυρίου, ένα εβδομαδιαίο Πάσχα,έτσι το Σάββατο είναι η ημέρα των κεκοιμημένων, για να τους μνημονεύουμε και να έχουμε κοινωνία μαζί τους. Σε κάθε προσευχή και ιδιαίτερα στις προσευχές του Σαββάτου ο πιστός μνημονεύει τούς οικείους, συγγενείς και προσφιλείς, ακόμη και τούς εχθρούς του που έφυγαν από τον κόσμο αυτό, αλλά ζητά και τις προσευχές της Εκκλησίας γι’ αυτούς.
Στο δίπτυχο, που φέρνουμε μαζί με το πρόσφορο για τη θεία Λειτουργία, αναγράφονται τα ονόματα των ζώντων και των κεκοιμημένων, τα οποία μνημονεύονται.
Σε ετήσια βάση η Εκκλησία έχει καθορίσει δύο Σάββατα, τα οποία αφιερώνει στους κεκοιμημένους της. Είναι τα μεγάλα Ψυχοσάββατα• το ένα πριν από την Κυριακή της Απόκρεω και το άλλο πριν από την Κυριακή της Πεντηκοστής.
Με το δεύτερο Ψυχοσάββατο διατρανώνεται η πίστη μας για την καθολικότητα της Εκκλησίας, της οποίας την ίδρυση και τα γενέθλια ( επί γης )  γιορτάζουμε κατά την Πεντηκοστή. Μέσα στη μία Εκκλησία περιλαμβάνεται η στρατευομένη εδώ στη γη και η θριαμβεύουσα στους ουρανούς.
Το Ψυχοσάββατο πριν από την Κυριακή της Απόκρεω έχει το εξής νόημα :  Η επόμενη ημέρα είναι αφιερωμένη στη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου, εκείνη τη φοβερή ημέρα κατά την οποία όλοι θα σταθούμε μπροστά στο θρόνο του μεγάλου Κριτή. Για το λόγο αυτό με το Μνημόσυνο των κεκοιμημένων ζητούμε από τον Κύριο να γίνει ίλεως και να δείξει τη συμπάθεια και τη μακροθυμία του, όχι μόνο σε μας αλλά και στους προαπελθόντας αδελφούς, και όλους μαζί να μας κατατάξει μεταξύ των υιών της  Επουράνιας Βασιλείας Του.
Κατά τα δύο μεγάλα Ψυχοσάββατα η Εκκλησία μας καλεί σε μία παγκόσμια ανάμνηση «πάντων των απ’ αιώνος κοιμηθέντων ευσεβώς επ’ ελπίδι αναστάσεως ζωής αιωνίου». Μνημονεύει:
* Όλους εκείνους που υπέστησαν «άωρον θάνατον», σε ξένη γη και χώρα, σε στεριά και σε θάλασσα.
* Εκείνους που πέθαναν από λοιμική ασθένεια, σε πολέμους, σε παγετούς, σε σεισμούς και θεομηνίες.
* Όσους κάηκαν ή χάθηκαν.
* Εκείνους που ήταν φτωχοί και άποροι και δεν φρόντισε κανείς να τούς τιμήσει με τις ανάλογες Ακολουθίες και τα Μνημόσυνα.
Ο Θεός δεν περιορίζεται από τόπο και χρόνο. Γι Αυτόν είναι γνωστά και συνεχώς παρόντα όχι μόνο όσα εμείς αντιλαμβανόμαστε στο παρόν, αλλά και τα παρελθόντα και τα μέλλοντα. Το διατυπώνει λυρικότατα μία προσευχή της Ακολουθίας της θείας Μεταλήψεως, που αποδίδεται στον άγιο Ιωάννη Δαμασκηνό η στον άγιο Συμεών τον νέο θεολόγο:
« Επί το βιβλίον δε σου και τα μήπω πεπραγμένα γεγραμμένα σοι τυγχάνει».
Ο Θεός έχει γραμμένες στο βιβλίο της αγάπης του και τις πράξεις που θα γίνουν στο μέλλον, άρα και τις προσευχές που αναπέμπουμε τώρα για πρόσωπα που έζησαν στο παρελθόν. Ως αιώνιος και πανταχού παρών ο πανάγαθος Κύριος μας Ιησούς Χριστός αγκαλιάζει με τη θεία του πρόνοια το άπειρο σύμπαν και τούς ατέρμονες αιώνες. Όλους τους ανθρώπους που έζησαν, ζουν και θα ζήσουν τούς νοιάζεται η αγάπη του• «η γαρ αγάπη του Χριστού συνέχει ημάς» (Β´ Κο 5,14).
Με αυτήν την πίστη αναθέτουμε στην αγάπη και στην αγαθότητα του Θεού «εαυτούς και αλλήλους», τούς ζωντανούς αλλά και τούς κεκοιμημένους μας.

Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

Ευλογημενο Τριώδιο

Να μας αξιώσει ο Θεός να ζήσουμε μία περίοδο κατάνυξης  και αληθινού πνευματικού αγώνα με στόχο την κατάκτηση του Παραδείσου. 
Ευχόμαστε σε όλους ευλογημένες ημέρες και καλό Παράδεισο!!